taklacı güvercinler
TAKLACI GÜVERCİNLER  
  ANA SAYFA(sitenin kuruluş amacı)
  TAKLACI GÜVERCİN RESİMLERİ
  TAKLACI GÜVERCİN IRKLARI
  TAKLACI GÜVERCİN BESLEYENLER İÇİN DENEYİMLER
  => UÇAN KUŞTA YARIŞMA SIRASINDA ARANAN ÖZELLİKLER
  => YARIŞMALARDA:PUANLAMAYA ESAS OLAN KURALLAR
  => YARIŞ MEVSİMİNDE TEDAVİ-
  TAKLACI GÜVERCİN BESLEYENLERİN DİKKATİNE
  KUŞLAR HAKKINDA
  GÜVERCİN HASTALIKLARI
  ZİYARETÇİ DEFTERİ
  İLETİŞİM
  GÜVERCİN - Columba livia
  GÜVERCİN YEMİ ÇEŞİTLERİ
  550 Cinsi olan bir kuş: Güvercin
  ANADOLU’DA GÜVERCİNLER
  GÜVERCİNLERİN VÜCUT YAPILARI
  YURDUMUZDA BULUNAN GÜVERCİNGİLLER
  GÜVERCİNLERDE KALITIM VE ISLAH
  KÜLTÜR TARİHİ VE KUŞLAR
  TÜRK TOPLUMUNDA GÜVERCİN
  Kentlileşen Güvercinlerin Tarihi
  KUŞLARDAKİ ŞAŞIRTICI DENGE
YARIŞMALARDA:PUANLAMAYA ESAS OLAN KURALLAR

PUANLAMAYA ESAS OLAN KURALLAR

 

A) SEFER PUANLARI

 

1- MESAFE PUANI: Kuş her fışkırdığı 10 metre için 1 sonraki her 5 metre için 0.5 puan daha alacaktır.
2- TABAN TAKLA: Kuş yaptığı her seferde vurduğu her taban taklası için 1 puan alacaktır.
3- FIŞKIRMA TERTİBİ: Kuş yaptığı sefer sırasındaki sürati ve fışkırma düzenini içeren puandır. Kuşun fışkırma durumuna göre her seferi için 0.5, 1, 1.5, 2, 2.5 ve 3 puanlarından birini alır.
4- TAKLA ORANI: Fışkırma süresince vurduğu taklaların fışkırma mesafesine yayması ve oyunlarında yaptığı taklaların standartlığı göz önüne alınarak puanlanır. Bu kategori içinde her sefer için 0.5, 1, 1.5, 2, 2.5 ve 3 puanlarından biri verilir.

Not: Toplam 4 özelliği içeren puanlar kuşun bir seferinde aldığı puanıdır ve bu puanların toplamı sefer puanın oluşturur.

B) ARTİSTİK PUANLARI

1- UÇUŞ TERTİBİ: Kuş kalktıktan sonra yükselerek mıntıkasını terk edip yaklaşık on dakika yüksekte ve geniş bir saha içerisinde gezerek uçar. Böyle bir uçuş tertibi kuşta istenilen bir özelliktir. Bu tip uçmayı kuş her seferinden sonra tekrar eder. Böyle bir uçuş tertibi olan hayvan en yüksek puanı alır.
2- SEFER ZAMANLAMASI: Oyun aralıklarını eşit zamanlara (5-8 dakika) bölen, yani kuşun uçtuğu süre içerisinde eşit zaman aralıklarında oyuna giren kuşun sefer zamanlaması iyidir ve en yüksek puanı alır.
3- ATMA: Kuş uçuş yüksekliğinden kanat ve kuyruklarını kapatarak hedefine kadar alçalıp oyununa başlar. Bunu yapan kuşun atması çok iyidir ve atma hareketinden en yüksek puanı alır.
4- YERE KALIŞ: Kuş standart olarak oyuna 0 ile 1.5 metre arası yere kalış mesafesiyle oyuna başlayıp bundan sonraki oyunlarını hep aynı mesafede alan kuş yere kalış mesafesinden en yüksek puanı alır
5- KANAT SESİ: Hayvanın havaya doğru fışkırırken çıkardığı ses tonu ne kadar düzenli ve oyununun sonuna kadar bu ses tonuyla devam ettirebilen hayvan kanat sesi puanından en yüksek notu alır.
6- TAKLA ADEDİ: Uçuş süresince yaptığı oyunlardaki takla toplamı;
20- 50 takla arasında ise bir puan,
50-75 takla arasında ise iki puan ve
75 takladan fazla atmış ise üç puan alacaktır.
7- KONMA: Oyun yaptığı halde konarken kut gibi konan hayvanlara iniş puanı verilmez. Bunun yanında
a) Bir veya iki takla ile inen hayvanlara 1 puan verilir
b) Üç veya daha üzeri takla vurarak inen hayvanlara 2 puan verilir
c) Uğraşarak inen, inmek için üç dört kez girip çıkan veya çok güzel perdahlayarak konan kuşlara 3 puan verilir .

Bu tip özelliklerden oluşan puanlar kuşun artistik puanlarını oluşturur. Kuş bu tip puanlardan uçuş süresince sadece 1 kez puan alır ve bu puanlar sefer puanlarına ilave edilir. Toplam 7 özellikten oluşan artistik puanlarından her birinden kuş 0.5, 1, 1.5, 2, 2.5 ve 3 puanlarından birini alır

FACEBOOK'TA BİZİ BULUN  
   
Reklam  
   
Bugün 3 ziyaretçi (36 klik) kişi burdaydı!
=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=